Podstawowe informacje o szkoleniu
Terminy i miejsca szkoleń
26.08.2025, SZKOLENIE ON-LINE
Oferta szkolenia do pobrania
Cel szkolenia
– zrozumienie, jak działają modele językowe i jak mogą wspierać codzienną pracę księgowych,
– nabycie praktycznych umiejętności w zakresie stosowania ChatGPT w zadaniach finansowo-księgowych,
– automatyzacja typowych zadań księgowego z wykorzystaniem AI,
– identyfikacja zagrożeń oraz sposobów bezpiecznego stosowania AI w pracy z danymi finansowymi i osobowymi.
Forma szkolenia
Zajęcia odbywają się w godz. 9.00 – 15.00
Forma oraz metody dydaktyczne dla osób uczestniczących w szkoleniu w formie ON-LINE:
- Zajęcia odbywają się 'na żywo’, w małych kameralnych grupach, uczestnicy biorący udział w szkoleniu sami decydują, w jakim miejscu z niego skorzystają – w domu czy w miejscu swojego zatrudnienia.
- Szkolenia prowadzone są w formie interaktywnej. Podczas spotkania uczestnik widzi na ekranie swojego komputera prezentację multimedialną, będącą podstawą wykładu, oraz trenera, omawiającego ujęte w programie szkolenia zagadnienia.
- Przed szkoleniem istnieje możliwość przesłania pytań do wykładowcy.
- W trakcie szkolenia uczestnicy mogą na bieżąco, na czacie, zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości.
- Przed szkoleniem każdy z uczestników otrzymuje dostęp do pokoju konferencyjnego online.
- Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebny jest komputer/tablet/telefon z podłączeniem do internetu oraz słuchawki.
- Zalecana jest przeglądarka Google Chrome.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymuje certyfikat imienny potwierdzający udział w spotkaniu (wg preferencji – zeskanowany lub papierowy)
Wykładowca
Praktyk, doświadczony trener w obszarze ochrony danych osobowych, dostępności oraz wykorzystania narzędzi AI w działalności administracji publicznej i biznesu, auditor wewnętrzny, inspektor danych osobowych i koordynator ds. dostępności, Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Ministerstwie Cyfryzacji, członek zwyczajny ISSA Polska (Grupa Robocza ds. AI).
Materiały szkoleniowe
– Gotowe szablony promptów dla księgowych.
– Checklista zgodności z RODO i zasadami zawodowymi.
– Plik Excel z przykładami zastosowań ChatGPT w pracy księgowej.
– Schemat pracy z AI zgodny z podejściem risk-based.
Program szkolenia
[Program szkolenia jest własnością intelektualną wykładowcy i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione]
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w kontekście pracy księgowego:
– Czym jest sztuczna inteligencja? – przegląd zastosowań w finansach i rachunkowości.
– Modele językowe (LLM) – czym są, jak działają i gdzie mogą wspomóc pracę.
ChatGPT a bezpieczeństwo: kwestie RODO, AI Act i odpowiedzialność użytkownika.
– Ograniczenia modeli – zjawisko „halucynacji” i odpowiedzialność za wynik.
2. Inżynieria promptów dla księgowych:
– Czym jest prompt i dlaczego jego konstrukcja ma znaczenie?
– Praktyczne techniki: zero-shot, few-shot, chain-of-thought.
– Przykłady dobrych promptów w księgowości: opisy księgowe, noty do sprawozdań, wyjaśnienia podatkowe.
– Czego unikać w pracy z promptami – błędy użytkowników, które generują fałszywe wyniki.
3. Automatyzacja zadań księgowych z wykorzystaniem ChatGPT:
– Tworzenie not księgowych, opisów transakcji i uzasadnień księgowych.
– Generowanie narracyjnych części sprawozdań finansowych.
– Budowanie szablonów pism, e-maili do kontrahentów i odpowiedzi na zapytania urzędowe.
– Wsparcie w przygotowaniu analiz wskaźnikowych, wniosków kredytowych i zestawień kosztów.
4. Bezpieczne i zgodne z prawem korzystanie z AI:
– Ochrona danych wrażliwych i finansowych – anonimizacja, pseudonimizacja, tokenizacja.
– RODO i tajemnica zawodowa – czy wolno „wpuścić” dane klienta do ChatGPT?
– Matryca ryzyka: jak klasyfikować dane i działania w pracy z AI.
– Audytowalność procesu – jak dokumentować, co zostało wygenerowane przez AI.
5. Integracja ChatGPT z narzędziami księgowymi i biurowymi:
– ChatGPT i Excel – budowanie formuł, analiz, automatyzacja raportów.
– Wykorzystanie Copilota w pakiecie Office: Word, Outlook, Teams.
– Scenariusze integracji z ERP (Comarch, enova, SAP) – możliwości i ograniczenia.
– Zastosowanie AI w komunikacji z klientem – czatboty i półautomatyczna obsługa zapytań.
Koszt szkolenia
590 zł netto
Cena zawiera: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat (wg preferencji – zeskanowany lub papierowy). Przy zgłoszeniu więcej niż jednej osoby istnieje możliwość negocjowania rabatów.
Formularz zgłoszenia do pobrania
Prosimy o pobranie i wypełnienie formularza zgłoszenia w pliku .doc lub .pdf i przesłanie na adres e-mail: szkolenia@euro-training.com.pl